Alla inlägg den 4 april 2008

Av eva - 4 april 2008 19:22

Som jag skrivit tidigare så har jag nu två sponsirer.

Sponsir 1 som bor 50 mil ifrån mig. Vi har kontakt via telefon och datorn, så det är inga större problem. För att lära känna varandra lite bättre, så har vi skrivit en presentation och även skickat foto till varandra. Det är alltid roligt att veta lite grann om den som jag sponsrar.

Sponsir 2 bor i samma stad, så vi träffas på "riktigt". Det är jättekul att sponsra andra, att se hur de går framåt och förändras. Precis som jag gjort.


Sponsir 1 har just nu tagit sitt 3:e steg. Steg nummer 4 är nog det jobbigaste, för det innebär "storstädning" i sitt liv. Men jag är helt övertygad om att det kommer att gå bra för henne.


Villighet och ärlighet är två ledord när det gäller att arbeta i 12-stegsprogrammet.


I morgon, lördag, ska jag åka till grannstaden för att vara med på en konferens för oss matmissbrukare som jobbar i 12-stegsprogrammet. Ska bli jättekul. Konferensen börjar reda ikväll, men jag orkar inte åka iväg ikväll utan satsar på en heldag i morgon. Det är alltid roligt att träffa människor som är i samma situation som en själv. Att få råd och tips av andra är roligt och intressant.


Jag önskar er alla en trevlig fredagskväll. Vet inte om jag hinner skriva något i morgon. Kram till er alla.

Ovido - Quiz & Flashcards