Alla inlägg den 6 april 2008

Av eva - 6 april 2008 18:11

Efter mycket stor vånda föll rösterna enligt nedan:

1:a Takida med Curly Sue

2:a BAO och Helen Sjöholm med Du är min man

3:e BAO och Tommy Körberg med Fait Accomplit


I morgon får jag se om de ligger kvar på svensktoppen.


Ha en trevlig söndag kväll. Kram

Av eva - 6 april 2008 15:04

......har jag inte en nakenkatt, med tanke på hur mycket päls han fäller.

Jag borstar honom två gånger per dag och får då jättemycket päls i borsten. Här hemma syns det precis var han har legat, för när han går därifrån lämnar han en hög med päls. Han är en kelegris och vill ofta sitta/ligga ifamnen på mig och då får jag ju en massa päls på kläderna. SÅ, hur mycket päls producerar en katt egentligen??? För mycket, tycker jag ibland  :-)  Men han är ju så söt och lurvig med all sin päls, så jag är nog trots allt glad att han producerar ny päls när han tappar den gamla. Mjau och kram på er.

Av eva - 6 april 2008 14:31

svensktoppsjuryn och idag fick jag problem. Jag tyckte nämligen om fyra låtar, men jag får bara rösta på tre stycken.


Pga mitt bristande musik-intresse så följde jag inte den svenska uttagningen till Melodifestivalen. Dessa låtar testas nu på svensktoppen och idag var Rongedal med. Deras låt gillade jag verkligen, sedan har ju BAO två låtar och jag vill också rösta på Takida. Takida måste jag rösta på, för den ligger på nionde plats och jag vill ju att den ska vara kvar. BAO är favoriter, kanske kan jag nöja mig med att rösta på en av dem och lägga tredje rösten på Rongedal. Det är inte lätt!!! Innan midnatt idag måste jag bestämma mig. Jag lider :-(


Tar och tittar in hos er, så kanske mitt beslut mognar fram. Jag lovar att tala om hur rösterna föll. Kram

Av eva - 6 april 2008 06:33

till grannstaden igår. Istället blev det en tur till sjukhuset och akuten.


På lördag morgon stod jag och skulle göra i ordning matlåda, som jag skulle ha med mig till konferensen. Jag stod och skar grönsaker och plötsligt så hade jag stuckit kniven i mitt pekfinger. Nu är jag en sådan person som mår fruktansvärt illa när jag skadar mig. Jag känner hur färgen från ansiktet försvinner och jag börjar kallsvettas.


Min kära granne är sjuksköterska, så jag ringde på hos henne. Kändes skönt att någon sakkunnig tog hand om mig. Hon konstaterade att jag lyckats få ett djupt sår, men det var inte särskilt stort. Troligtvis har jag "spetsat" mig med kniven. Hon tyckte jag skulle åka upp till akuten, så att de fick kolla upp så att inte någon nerv eller sena blivit skadad. Hon till och med erbjöd sig att köra upp mig. Sagt och gjort det blev en tur till akuten. Läkaren konstaterade att inget var skadat, tvättade rent såret, tejpade lite och sedan fick jag ett jättebandage. Fick även några smärtstillande tabletter med mig hem. Tack och lov!


Ja, så såg min lördag ut. Det är inte alltid som man planerat. Hoppas att ni andra haft en bättre lördag.


Resten av dagen, dvs eftermiddagen och kvällen, tillbringade jag halvslumrandes framför datorn och kollade film.  En kompis upplyste mig att jag kan kolla på mina dvd-filmer på datorn. Det hade jag ingen aaaning om. Har varit lite småirriterad, för att jag inte har någon dvd-spelare. Har inte blivit av att jag köpt någon. Men däremot har jag en hög med dvd-filmer som jag fått. Men nu så kan jag äntligen titta på dem. Lejonet och jag låg i sängen och kollade "Morden i Midsomer".


Jag önskar er alla en skön söndag. Carpe diem! Kram


Ovido - Quiz & Flashcards