Alla inlägg den 12 april 2008

Av eva - 12 april 2008 19:16

... är författare och föredragshållare. 3-barnsfar, varav idag endast ett är i liv. Han har mycket kloka ord att förmedla. Jag vet att några har hört honom och/eller läst någon av hans böcker. Jag vill bara tala om att Tomas Sjödin medverkar i morgon, söndag, i gudstjänsten som sänds i SVT 2 klockan 10.00 Programmet går i repris på måndag i SVT 2 klockan 15.50

Han är verkligen värd att lyssna på.

Kram

Av eva - 12 april 2008 16:42

Sedan i torsdags eftermiddag har min katt Cefas varit utlånad. En kompis till mig har två barn, 8 och 6 år gamla, och dessa har tjatat om att de vill ha katt, men varken hon eller hennes man vill ha katt. Men nu bestämde de sig i alla fall för att pröva en helg. Så sagt och var, i torsdags var de här och hämtade Cefas.


Hela torsdag kväll gick Cefas omkring och nosade och inspekterade den nya miljön. Till slut hittade han en liten soffa, typ kökssoffa, för barn och där parkerade han sig. På natten hade han svårt att koppla av, så han lekte större delen av natten. Klockan halv fem på fredag morgon kommer 8-åringen och väcker sina föräldrar med orden: jag kan inte sova, han slickar mig i håret. Men när han väl blivit utfodrad, lägger sig lugnet hemma hos familjen igen.


8-åringen vägrade gå till skolan på fredagen, för hon ville vara hemma och gosa med katten och det fick hon. Men under fredagen började 8-åringen att nysa så väldigt och även ögonen började att rinna. Mamman började misstänka allergi mot katten, men det ville 8-ringen absolut inte höra talas om. Jag är inte allergisk, sa hon och stoppade ansiktet i pälsen. Strax därefter började hon nysa för fullt.


På lördag förmiddag, när jag sitter på tåget till grannstaden ringer mamman och berättar om allergin och frågar när de kan lämna tillbaka Cefas. Som tur var skulle jag bara på ett möte i grannstaden och komma tillbaka på eftermiddagen. Så nu sitter jag här hemma och väntar på min älskling.  Det var jättetråkigt att ena barnet i familjen skulle visa sig vara allergisk, för jag hade tänkt att utnyttja dem som kattvakt.


Ha en bra lördagskväll. Kanske jag skriver något mer idag om andan faller på. Kram från mig och Cefas.


Ovido - Quiz & Flashcards