Direktlänk till inlägg 3 mars 2008

Ett av livets små mysterium

Av eva - 3 mars 2008 06:57

Till frukost brukar jag äta två kokta ägg. Kokar naturligtvis dem tillsammans och spolar av dem  i kallt vatten exakt lika länge. Men när det är dags att skala äggen, så går det jättebra med det ena. Men när jag skalar det andra ägget, så fastnar ägg i skalet och det är inte alls lika lätt att skala. Varför är bara ett ägg svårskalat? Bägge äggen kokas ju samtidigt och det sköljs av lika länge. Detta händer nästan varje dag. Så nu undrar jag: är det någon som har lösningen på detta mysterium? :-)


Nä, allvarligt talat. Ha en underbar måndag. Carpe diem. Kram

 
 
christel

christel

3 mars 2008 08:17

Haha vad e det killarna i programmet HippHipp brukar säga...Dagens I-Landsproblem..haha..Ja verkligen mysko..Ha en go dag med dig kram från Christel

http://www.kristallens.blogg.se

 
Charlotte

Charlotte

3 mars 2008 09:49

Någon lösning på äggproblemen har jag inte, vet inte ens om jag råkat ut för det annat än att ALLA ägg jag kokat brukar i regel vara svårskalade. Ha en bra dag!

http://hppt://charlottas.bloggagratis.se

 
Tindra

Tindra

3 mars 2008 12:48

Lite skumt är det om det händer nästan varje dag.
NU kommer den fd bondeflickvännen fram här.
Jag har fått lära mig att de mest svårskalade äggen är färskare. Därför lät vi dem alltid ligga ett tag extra. Sen var det lätt att koka o skala dom utan en massa pill och fula ord *fniss*
Har fått samma förklaring från fler äggliga bönder.. *garvar*
Ha det gott
Tindra

http://mindag.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

3 mars 2008 15:53

Det er vel et av de store mysterier, på lik linje med at man undres over hvorfor det alltid bare kommer EN sokk ut av vaskemaskinen!

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gunsan

5 mars 2008 15:51

Hej!
Funderingar om dina ägg.
Undrar om du tar upp dina kokta ägg på samma gång,gör du det så tror jag att det andra ägget ligger och torkar under tiden du skalar det första eller skala bägge på en gång,det klarar väl du.Kram Gunsan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards