Alla inlägg den 31 mars 2008

Av eva - 31 mars 2008 20:00

Jag fick en del undringar om vilka låtar jag röstade på när det gäller Svensktoppen. Jag ska alltså välja 3 låtar och dessa 3 valde jag:

1. BAO med Helen Sjöholm och låten "Du är min man."

2. BAO med Tommy Körberg och låten "Fait accomplit."

3. Takida med låten "Curly Sue."


Jag var tvungen att gå in på Svensktoppens hemsida för att kolla vad låtarna hette. Minnet är bra men kort :-)


Kram

Av eva - 31 mars 2008 17:26

Ja, ännu ett år då jag lyckats vrida klockan åt rätt håll. Men för att klara det, måste jag ha min ramsa: på våren ser jag FRAM emot sommaren och på hösten ser jag TILLBAKA på sommaren.


Min kropp däremot hatar denna tidsomställning!!! Ja, nu blir det en vecka med en seg kropp. Jag kan inte fatta hur kroppen kan reagera så mycket. Det är likadant varje år. Samtidigt som tidsomställningen kom den efterlängtade våren, förhoppningsvis för att stanna.


I morse när jag cyklade till bussen hade jag inte täckjackan på mig, utan har plockat fram en tunnare jacka. Så jag stod där och väntade på bussen och den kom. När jag skulle ta fram mitt busskort, ve och fasa, det låg ju i min täckjacka. Jag kliver på bussen och säger till chauffören: synd att det skulle bli vår just idag. Han tittar undrande på mig och jag fortsätter, mitt busskort ligger nämligen i vinterjackan. Han skrattade åt mig och sa till mig att gå in och sätta mig. Till hemresan hade jag lånat pengar ur kaffekassan, men det var en gammal kändis som körde så jag fick åka gratis även till stan.


Ha en bra måndags kväll och njut av ljuset. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards