Alla inlägg den 20 mars 2008

Av eva - 20 mars 2008 17:52

Ja, lite grann av det där vita låg kvar idag. Det känns jättekonstigt att se snö nu, eftersom vi inte haft någon snö under de så kallade vintermånaderna. Visst, det var fint men lite feltidpunkt. Ville haft snö och kyla i januari, nu längtar jag efter våren. Visserligen har vi sett lite av den redan.


Åkte hem till en vän direkt efter jobbet och har nu precis kommit hem. Är jättetrött, men tänkte kika in på era bloggar innan jag faller ihop.


Ha en bra kväll och några av er ser jag väl på Blåkulla. Ska måla min katt svart, så får han också följa med på kvasten :-)     Kram

Av eva - 20 mars 2008 08:59

Ja, idag har vi påskpysslat hela skoldagen med barnen i klasserna F - 3. Det var jättekul. Vi har olika pysselstationer i alla klassrum och en vuxen är ansvarig för varje station. Barnen får själva gå omkring och välja vilket pyssel de vill göra. När barnen kommer till en pysselstation frågar de om det finns plats för dem. Finns det inte det, får de gå till en annan station och komma tillbaka senare. Barnen tycker att det är jättekul att få runt och själva välja vad de vill göra.


Min station var att tillverka en hand- och fothöna. Barnen började med att rita av sina händer och klippa ut dem. Sedan fick de rita av en fot, som jag hade mall till, och klippa ut den. Händerna klistrade de fast på foten som vingar. Sedan klippte de ut näbb, fötter och kam som de limmade fast. Till sist fick de rita ögon på hönan.


Så här kunde det bli:


Till jul har vi också en pysseldag då vi gör olika julpyssel. Den går till på samma sätt som påskpysseldagen.


Kram från en pysselfröken.

Ovido - Quiz & Flashcards