Alla inlägg den 30 mars 2008

Av eva - 30 mars 2008 11:08

Jag får vara med och påverka! Jag är nämligen utvald att ingå i den jury som röstar fram låtarna på Svensktoppen.


När jag berättade detta för en kompis så gapskrattade hon. Hon vet nämligen att mitt musikintresse är nästan lika med noll och att jag är helt värdelös på artister och vilka som är deras hit. Men jag är inte döv, kontrade jag med. Så just nu sitter jag här och lyssnar på Svensktoppen medan jag skriver detta.

För att ge er alla ett bevis på mina totala okunskap ska jag berätta: jag trodde att Amy Diamond var en amerikansk sångerska fram tills hon var med i "Så ska det låta" för en månad sedan. Ja, jag skäms över min okunskap men nu förstår ni kanske varför min kompis skrattade.


Jag ska välja ut tre låtar som jag gillar och gradera dem som 1:a, 2:a och 3:a.  I fyra veckor får jag vara med och påverka. Jag tycker faktiskt det är jättekul, även om mitt musikintresse inte är så stort.


När Svensktoppen är slut för idag, ska jag gå ut och njuta av solen, om den är kvar då. I vilket fall ska jag gå ut, i sällskap med Harry Potter. Har ännu inte lyssnat färdigt på alla skivorna än, så jag tar med mig min bärbara cd-spelare och lyssnar lite.


Jag önskar er alla en skön söndag. Carpe diem. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards