Alla inlägg den 27 mars 2008

Av eva - 27 mars 2008 13:58


Ja, så här ser jag alltså ut. Visst är jag en snygging :-)   Dessa bilder hittade jag på http://vovve.net


Nu ska jag ut och jaga brevbäraren, kanske kan jag bita honom i benet :-)

morr, morr


Av eva - 27 mars 2008 13:46

Mopsen är barnvänlig, livlig och glad hund med charm, utstrålning och intelligens. Den passar bra med barn och andra husdjur. Mycket hund i litet format med stor personlighet som varierar från en mops till en annan. Mopsen är hundvärldens clown, fylld av energi och humor och den strålar sig gärna i uppmärksamhetsglansen. En mops vet hur man uppför sig. De är självsäkra nog att känna till sitt eget värde och är i princip orubbligt harmoniska. Mopsen älskar andra hundar, ju större desto bättre. Får den inte den uppmärksamhet den förväntar sig är det andras förlust, mopsen drar vidare till någon som bryr sig. Mopsen älskar att sitta i knäet, men är absolut ingen latmask. Tvärtom så är den oerhört energisk och med på det mesta, och det bästa den vet är att få komma ut på galej. Mopsen har inga jaktinstinkter men den är väldigt följsam och lätt att få väluppfostrad.


Ja, detta ska alltså vara en beskrivning av mig. Jag hittade testet "vilken hund är du?" hos Tindra och jag som älskar sådana här test, var ju tvungen att göra det.  http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45926&a=509489&lid=puff_516337&lpos=extra_0  är länken till testet.

Vov, vov på dig.

Av eva - 27 mars 2008 11:53

Att tala om var man "snor" citat ifrån är god nätetikett, upplyste en kompis mig. Jag ber därför så mycket om ursäkt att jag inte talade om att jag hade snott gårdagens inlägg från http://inspirationsdesign.blogg.se/

Varje dag lär man sig något nytt.


Här skiner solen för fullt och jag ska gå ut och njuta av den, så fort jag skrivit färdigt detta inlägg. Min date med tvättstugan idag avbokade jag. Kände att jag inte orkade bara. Ska spara mina krafter till ikväll, då jag ska hem till en arbetskamrat på middag. Det är jag och ytterligare en arbetskamrat som ska komma. Ser verkligen fram emot det.


Jag önskar er alla en riktig skön torsdag med eller utan ärtsoppa och pannkakor.  Kram

Ovido - Quiz & Flashcards