Alla inlägg den 15 mars 2008

Av eva - 15 mars 2008 17:51

gick också i slapphetens tecken. Faktiskt riktigt skönt att gå här hemma och skrota och inte göra något särskilt.


Har suttit i soffan och läst en stund. Har en bok som jag aldrig riktigt kommit in i, men nu bestämde jag mig för att verkligen ge den en chans. Och när jag väl kommit in en bit  i boken, så upptäckte jag att den var helt ok. Den heter "Flyga drake" och är skriven av Khaled Hosseini. Handlar om två pojkar som växer upp tillsammans i Afghanistan. När de är i 13-års åldern bryter kriget ut. Den handlar om vänskap trots olika religoner och etnicitet. Den ene är fattig, den andre rik. Den fattige är den rikes betjänt. Men när kriget kommer så sätts allt på sin spets. Då kan man inte längre umgås med de som är "olika" en själv, trots mångårig vänskap innan krigets utbrott.


Jag tycker jättemycket om att läsa. Deckare är väl min favoritgenre, men läser det mesta. Science fiction är däremot något jag inte tycker om. Har du något boktips, så lämna gärna det till mig i en kommentar.


Ha en skön lördags kväll framför tv:n med melodifestivalen, för jag misstänker att de flesta av er (eller alla) ska se den. Kram

Av eva - 15 mars 2008 11:35

Ja, idag har jag inte gjort många knop. Och varför skulle jag göra det?! Hela förmiddagen har jag bara slappat och inte gjort något. Har varit jätteskönt.

Med andra ord så har jag inget speciellt att skriva här. Utan önskar er alla en jättehärlig lördag. Var rädd om dig och carpe diem.

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards