Alla inlägg den 2 mars 2008

Av eva - 2 mars 2008 10:29

När jag gjort färdigt 12-stegsprogrammet fick jag möjlighet att sätta upp mitt namn och telefonnummer på sponsorlistan. Det innebär att andra människor kan ringa mig för att få råd och stöd eller bara att prata en liten stund.


Idag fick jag telefon av en tjej. Vi känner inte varandra, utan hon hade bara slagit ett nummer på sponsorlistan och det råkade var mitt. Vi hade ett fint samtal. Hon tyckte att det var lite jobbigt just nu, hon hade tagit ett återfall, och jag försökte hjälpa henne att komma på varför det hade hänt. Jodå, innerst inne visste hon varför och hon tyckte att det var lättare att berätta det för en okänd. Det kändes skönt att kunna ge lite hjälp och stöd till henne.


Vi pratade om att göra misstag. Att göra ett  misstag ger oss lärdom, att upprepa samma misstag är dumhet! Så sant så. Vad gick fel och varför? Vad kan jag göra nästa gång för att undvika detta? Dessa frågor bör vi ställa till oss själva när vi gör misstag, för att slippa göra dumheter. Dvs att upprepa samma misstag igen.


Ha en bra söndag och gräm er inte över era misstag utan dra lärdom av dem.

Kram till er alla. 

Ovido - Quiz & Flashcards