Direktlänk till inlägg 8 mars 2008

Gårdagens konsert

Av eva - 8 mars 2008 12:28

Jag, var alltså iväg på en gospelkonsert igår med Jessy Dixon. Tre olika gospelkörer bla en från kyrkan där konserten hölls, medverkade också. Även Henrik Åberg, som är Elvis Presley-imitatör, sjöng.


Och till kyrkan hittade jag utan större besvär. Åkte tvåvåningståg till grannstaden igår. Första gången jag åkte sådant. Tyvärr var det mörkt ute så jag kunde inte direkt njuta av utsikten.


Men konserten alltså var kanonbra. Det ska vara svarta människor som sjunger gospel. Det verkar finnas i blodet på dem. Övriga medverkande var också jättebra, men Jessy Dixon var i en klass för sig själv. Mycket folk på konserten som diggade för glatta livet, gjorde också sitt till att konserten var bra.


Idag är jag helt slut, men det är värt det för konserten var så bra. Och det är alltid trevligt att komma ut och träffa lite kompisar. Så jag får se hur det går med städningen idag, det kommer ju fler dagar. Tvätten måste jag ta eftersom jag bokat tvättstugan. Kollade igår om jag kunde hitta en ny tid för tvätt men det fanns ingen inom snar framtid. Men att tvätta är helt ok, den sköter ju sig själv.


Ha det så bra och sköt om er både gamla och nya bloggvänner. Kram på er alla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards