Direktlänk till inlägg 11 mars 2008

Rehabmöte

Av eva - 11 mars 2008 18:13

Hejsan!

Eftersom jag varit halvtidssjukskriven sedan augusti -07, så var det dags att ha ett rehabmöte angående mig och min framtid. Medverkande, förutom jag, var en representant från f-kassan och en pa-konsulent och min "kära" rektor. Inte var det lätt att tala om hur jag tänker om framtiden, eftersom jag inte vet vad min extrema trötthet och höga sänka beror på. Min rektor frågade mig när jag tänkte börja jobba heltid igen. Jag tyckte det var en uridiotisk fråga, som inte gick att svara på. Men det sa jag naturligtvis inte. Utan jag började svammla om att jag självklart strävar efter att kunna jobba heltid igen och betonade för femtielfte gången att jag fortfarande inte vet vad jag lider av, men att utredning är på G. De bägge kvinnorna från f-kassan respektive pa-konsulenten var väldigt trevliga, skönt det. Jag var väldigt nöjd när jag gick därifrån.


Jag har alltid tyckt att det är svårt att säga vad jag tycker och tänker och framförallt till någon överordnande och när mina svar inte är kristallklara utan känns som om de kan ifrågasättas. Jag har haft svårt att försvara mig själv och mina åsikter.  Men samtalet idag gick jättebra. Märker att jag fått en styrka att framhäva mig själv och mina åsikter på ett helt annat sätt nu. Och det tackar jag 12-stegsprogrammet för mig. Givetvis framhäver jag inte mig själv ch mina åsikter på någon annans bekostnad. 


Önskar er alla en  skön tisdagskväll.

Kram

 
 
Ingen bild

Kattmamma

11 mars 2008 20:42

Va bra att det gick smidigt med f-kssan.
F-kassan gillar inte lilla jag ialla fall.

Nu ska jag gå isäng.
Kram

 
Ingen bild

Charlotte

12 mars 2008 09:28

Vad skönt att höra något positivt om f-kassan. Hoppas din chef förstår tillslut. Det kan vara svårt övertyga dem. Fick underliga kommentarer då jag gick in i väggen våren 2007 från den chef jag hade då... men det ska vi inte tänka på idag. Hoppas du får en bra dag.

 
Tindra

Tindra

12 mars 2008 10:46

Va skönt att det gick så pass bra.
Själv kände jag mig också väldigt utsatt på dessa förs.kass möten.
Kände mig misstrodd och misslyckad i största allmänhet.
Nu är jag sjukpensionär. Visst önskar jag mer än allt annat att jag var frisk men nu har jag iaf RO..
Stor kram och glada hejjar rop till dig
Tindra

http://mindag.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards