Direktlänk till inlägg 12 mars 2008

Onsdag kväll

Av eva - 12 mars 2008 16:51

En kväll med dimma, rusk och pangasiusfilé till middag.

I dagens tekniska värld är det ingen idé att ställa frågan: vet du vad pangasiusfilé är? För svaret har ni alla ett par knapptryck borta. Så det är väl lika bra att jag avslöjar att det är en fisk, även kallad hajmal. Fiskas utanför Vietnam och den har ett vitt, fast kött. Smakar inte så mycket, så jag kan tänka mig att barn gillar den. Den går bra att tillaga både på spisen, koka eller steka, eller i ugnen. Jag stekte den, med endast salt och vitpeppar på. Jättegott. Och eftersom även denna måltid stannade i magen, så har jag friskförklarat mig själv från magsjukan och ska gå till jobbet i morgon.

Ha en bra kväll. Kram


 
 
Ingen bild

Tindra

12 mars 2008 17:35

Jodu... Moderskapet har sina kurser på PRO några gånger i veckan så helt ensam är hon ju inte direkt..
Men likt förb... är hon på mig hela tiden..
Kanske bara att accepter o lida vidare..
Kram
Tindra

 
Anke

Anke

13 mars 2008 11:09

Tjena moss! Jo innehållet var lite godare än själva lådan men nöjd var jag inte ;)
Idag däremot bjuder företaget på lunch. Möte på lunchen ger alltid mat så det blir en paj som såg så god ut. Imorgon åker jag ju som sagt till din favvo-stad. Vi ska byta telefoni på företaget och jag och de andra receptionisterna i vår koncern ska träffas och utbyta erfarenheter och lära oss lite nytt. Ska bli trevligt. Fredagen ska inledas med restaurang besök. Galini på Kungsgatan, grekisk/turkisk mat. Låter så gott. Hotellfrukost står också väldigt högt på listan. Hur ser din helg ut? Hoppas den blir lugn och skön och helst med sol och värme.
Kram Anke

http://maginaa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards