Direktlänk till inlägg 14 mars 2008

Småstjärnorna

Av eva - 14 mars 2008 17:33

Idag anordnade skolans musiklärare "Småstjärnorna". Alla elever i årskurs 3-6 som ville hade fått anmäla sig. 13 olika bidrag i varierande form visades upp. Det var sång, dans, minicirkus, akrobatik mm.


Skolans övriga elever var publik och elevrådet var jury. Uppvisningen var på förmiddagen och den spännande prisutdelningen var efter lunch. Det blev en lååång väntan. Det var bara första, andra, tredje och delad fjärde plats som gällde.


Årets vinnare var en 10-årig tjej, som rockade med rockringar till musik. Som mest hade hon tre rockringar i gång samtidigt. Hon var helt otrolig! Verkligen kul att hon vann. Hon var den enda som uppträdde ensam.


Sådana här saker som hela skolan deltar i, är jättekul. Det stärker gemenskapen mellan alla elever på skolan. Vi är en relativt liten skola. Cirka 240 elever i årskurs F - 6.


Ha en skön fredags kväll. Kram

 
 
christel

christel

15 mars 2008 09:12

Usch läste att du hunnit med o va magsjuk oxå i veckan, ajajaj inget kuligt alls, då e jag hellre förkyld, hoppas att du e bättre nu, jag e på G igen o protesen på plats haha. Ha nu en go helg med dig o bara ta igen dig efter en tuff vecka. Va rädd om dig Kram från Christel

http://www.kristallens.blogg.se

 
Ingen bild

Babbelmoster

15 mars 2008 09:42

förstår om ungarna tycker detta är kul. som regel så tycker ju barn också om att sjunga och är inte blyga!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards