Direktlänk till inlägg 25 mars 2008

Storstädning

Av eva - 25 mars 2008 19:14

Under påsklovet, så jobbar jag på skolans fritids. Vi har två fritids-avdelningar. Idag tog den andra avdelningen hand om barnen, så att vi fick städa på vår avdelning.


Jag tog mig friheten att städa mitt eget skrivbord i vårt gemensamma arbetsrum. Jag har knappt suttit vid mitt skrivbord, sedan jag blev sjukskriven i maj förra året. Men konstigt nog så har pappershögarna växt. Jag har sorterat in i pärmar och slängt en massa papper. Inte behöver jag ha kvar ett protokoll från elevrådsmötet i mars 2006! Till slut kom faktiskt mitt skrivbord fram. Jag som nästan trodde att det hade försvunnit, eftersom jag inte sett det på så länge :-)


Vi hade lovat kökspersonalen att själva fixa lunch idag, eftersom de skulle skura golvet i matsalen med skurmaskin. Vi grillade hamburgare och satt utomhus på skolgården och åt. Det var jättemysigt och barnen uppskattade det, maten mer än att behöva sitta utomhus i solskenet.


I morgon ska jag jobba heldag och blir då ledig på torsdag. I morgon eftermiddag har vi bokat skolans gymnastikhall. Det om något är uppskattat.


På min lediga dag = torsdag har jag bokat date med tvättstugan. Skönt att kunna göra det en vardag och slippa boka en lördag eller söndag.


Tyvärr har jag inte tid att kika in hos er ikväll :-(   Men jag önskar er alla en skön kväll. Kram

 
 
christel

christel

26 mars 2008 00:10

Man vet aldrig vad som döljer sig bakom alla papper o sånt. Känns väl skönt nu när det e gjort. Sköt om dig Kram christel

http://www.kristallens.blogg.se

 
Tindra

Tindra

26 mars 2008 12:15

Jag ska ta ett tag i lite högar här också.
Av ngn konstig anledning verkar det bara vara jag som ser dom.
Tror barn och män har ngn form av skräp och damm filter framför ögonen ibland. Dom bara SER inte det som behöver göras.
Nåja nu tar jag tag i det själv ist.
Efteråt kan iaf jag känna mig nöjd.
Kan med gott samvete slänga mig i soffan o titta på hockey i kväll.
Kram
Tindra

http://mindag.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

26 mars 2008 19:13

Jeg skulle ha hatt storrengjøring inne på soverommet mitt....bak døren er det så lett å sette saker....

http://sissi-mor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards