Direktlänk till inlägg 3 april 2008

Tidig morgon

Av eva - 3 april 2008 06:30

Eftersom både jag och Lejonet var uppe och åt frukost tidigt, så har jag lite tid att skriva innan jag går till jobbet.

Jag har något gult i min säng, nä det är inga tussilago utan ett lejon som rullat ihop sig till en boll och han tänker sova ett tag till ser det ut som.


Jag kom aldrig ut för att titta efter tussilago igår, tillbringade eftermiddagen och kvällen antingen i tvättstugan eller i telefonen. Jag hade hur mycket tvätt som helst igår att ta hand om. När jag kom ner och skulle hänga tvätt, så var den dyblöt när jag  plockade ur den ur maskinen. Tydligen så fungerade inte cenrifugeringen. Som tur är så har vi två tvättmaskiner i tvättstugan och den andre fungerade som den skulle.


Ha en bra dag och glöm inte carpe diem. Kram

 
 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

3 april 2008 08:24

Hunden har siden sin første natt her i huset ligget oppi sengen, MIN seng...Nå er jeg lei av hundehåe i alle senger, for hun ligger i hos alle, kommer an på hvem som legger seg først, stort sett.
I går skulle hun ligge på badet, der er hun uten problemer på dagtid når hun er alene. Hun småbjeffet og kom med sine sørgmodige ulvehyl(snakk om "stakkars lille Lady" i de ulene...), så etter et par timer ga jeg opp! Fant et fleecepledd og la over dynene nederst i sengen og der lå hun,,,, For et lettet og lykkelig sukk hun kom med da hun la seg:)
ja, jeg tror jo fremdeles JEG er sjef i huset, da....

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
christel

christel

3 april 2008 09:39

Verkar vara så typiskt med tvättmaskinen just när man har tvätt i mängder. Skönt o se att du har din lilla gula blomma hos dig ihopa rullad, dom e ju så himla mysiga..
sköt om dig kramar i massor christel

http://www.kristallens.blogg.se

 
Ingen bild

Tindra

3 april 2008 13:06

Min voffe har gjort till vana den här veckan att smita med mig upp i sängen när alla åkt till jobb o skola.
Pga min förkylning har jag ju legat en del o det tycker han är mysigt.
Annars får han inte vara med i sängen.
Han har sin korg nere i hallen där han har koll åt alla håll o där trivs han.
Nu ska JAG hänga lite tvätt också.
Det är bland det tråkigaste jag vet att hålla på med..blääää
Ha det gott
Tindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards