Direktlänk till inlägg 6 april 2008

Ingen tur

Av eva - 6 april 2008 06:33

till grannstaden igår. Istället blev det en tur till sjukhuset och akuten.


På lördag morgon stod jag och skulle göra i ordning matlåda, som jag skulle ha med mig till konferensen. Jag stod och skar grönsaker och plötsligt så hade jag stuckit kniven i mitt pekfinger. Nu är jag en sådan person som mår fruktansvärt illa när jag skadar mig. Jag känner hur färgen från ansiktet försvinner och jag börjar kallsvettas.


Min kära granne är sjuksköterska, så jag ringde på hos henne. Kändes skönt att någon sakkunnig tog hand om mig. Hon konstaterade att jag lyckats få ett djupt sår, men det var inte särskilt stort. Troligtvis har jag "spetsat" mig med kniven. Hon tyckte jag skulle åka upp till akuten, så att de fick kolla upp så att inte någon nerv eller sena blivit skadad. Hon till och med erbjöd sig att köra upp mig. Sagt och gjort det blev en tur till akuten. Läkaren konstaterade att inget var skadat, tvättade rent såret, tejpade lite och sedan fick jag ett jättebandage. Fick även några smärtstillande tabletter med mig hem. Tack och lov!


Ja, så såg min lördag ut. Det är inte alltid som man planerat. Hoppas att ni andra haft en bättre lördag.


Resten av dagen, dvs eftermiddagen och kvällen, tillbringade jag halvslumrandes framför datorn och kollade film.  En kompis upplyste mig att jag kan kolla på mina dvd-filmer på datorn. Det hade jag ingen aaaning om. Har varit lite småirriterad, för att jag inte har någon dvd-spelare. Har inte blivit av att jag köpt någon. Men däremot har jag en hög med dvd-filmer som jag fått. Men nu så kan jag äntligen titta på dem. Lejonet och jag låg i sängen och kollade "Morden i Midsomer".


Jag önskar er alla en skön söndag. Carpe diem! Kram


 
 
Anita

Anita

6 april 2008 07:52

Hej vännen!
Men oj, vilken otur. Tur att det gick som det gick ändå. Gullig granne du har.
Dvd i datorn är kanonbra. Jag tittar i den när inte TV:n är ledig. Och det är den inte ofta kan jag säga. :o) Har en gubbe som tillbringar kvällarna där. Urp!
Ha en skön söndag och ta hand om dej.
Kram, Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Dockmamman i Jämtland stickar upp

Dockmamman i Jämtland stickar upp

6 april 2008 07:52

Huva, jag har sådana fobier för knivar så med den ångest jag har låser jag in dom i ett skåp varje natt/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
A-E

A-E

6 april 2008 10:33

Huvva vilken dag du haft. Tur att du har bra grannar.
Kram A-E

http://kattmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

TIndra

6 april 2008 13:13

Vilken tur att det inte blev värre iaf.
Isch. Jag blir också helt snurrig och illamående om jag börjar blöda eller så..

Igår hade jag en låååång filmkväll hemma.
Somnade i soffan o missade ganska mkt av den sista men där är mysigt att sova i soffan *fniss*
Ha det gott
TIndra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards