Direktlänk till inlägg 9 april 2008

En mardröm eller.....

Av eva - 9 april 2008 05:58

Är ledig idag, eftersom jag jobbade heldag igår. Kan alltså sova hur länge som helst, men tror ni att min katt tar hänsyn till det. NEJ! Klockan 05.30 kommer han och påstår att han är vrålhungrig. Det bästa sättet att få tyst på honom är att gå upp och utfodra honom.

När jag slänger ett öga ut genom fönstret så tror jag att jag drömmer. Det är alldeles vitt ute! Och nu menar jag inte lite vita fläckar här och där. Utan gräsmattan är alldeles vitt, träden är vita och det är alldeles vitt på taken. Jag får nypa mig själv i armen för att verkligen kolla om jag är vaken eller inte. Jo, tyvärr är jag vaken och det är fortfarande alldeles vitt ute. Termometern visar nollgradigt, så snön kommer ju att smälta bort under dagen. Men vart tog våren vägen?!


Önskar er alla en skön onsdag och glöm inte carpe diem. Kram från en som tänker krypa ner i sängen igen.

 
 
Dockmamman i Jämtland stickar upp

Dockmamman i Jämtland stickar upp

9 april 2008 07:11

Usch! Jag hatar snö, det är lika hos oss fast vi hade snö innan. men nu hade det tinat jättemycket och nu har det snöat i princip 3 dagar och det är mycket snö...

Urk och blä för snö/Ha en bra dag

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

9 april 2008 09:56

Det er grusomt med snø på denne tiden av året. For noen år siden hadde vi snø 3. juni. dagen før min sønn hadde fødselsdag. Rett nok varte ikke den snøen så lenge, men allikevel.
Da min eldste datter ble døpt 26.april i 1981 hadde vi 20 cm snø...

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Xena

Xena

9 april 2008 10:23

Även i Xenas näste har snön fallit o faller fortf. Inte ens min alternativa tiger vill gå ut idag..
Det är så ruggigt så en match med snabeldraken känns mer frestande än att gå ut.
Ha det gott i snön.. NU vill vi ha VÅR.
Kram
Xena

http://stollan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards