Direktlänk till inlägg 25 april 2008

Volontär

Av eva - 25 april 2008 16:49

Har nu precis kommit hem från äldreboendet där jag ska vara volontär. Det är Röda Korset som står bakom det.


Jag pratade idag med en man som är samordnare. Jag trodde att det fanns någon organiserad verksamhet för volontärerna, tex kaffe varje eftermiddag eller något liknande, men det fanns det inte. Jag fick bestämma helt själv när jag ville komma, hur länge jag ville stanna, vad jag ville göra. Det enda kravet var att jag kontaktade personalen dagen innan och gjorde upp om tid och vad jag ska göra. Jag kan gå ut och gå med någon, sitta och dricka kaffe, prata, spela spel, läsa tidningen mm. Det är upp till mig vad jag vill göra.


Idag har jag varit ut och gått med två tanter, en i taget. Den första var rullstolsburen men helt klar i knoppen, den andra var lite vimsig men kunde gå helt själv. Jag tyckte det var jättetrevligt. Ska försöka satsa en eftermiddag per vecka, kanske 1-2 timmar.


Äldreboendet ligger i ett villaområde från 40-, 50-talet, så det finns många fina trädgårdar att titta i och det är ett lugnt villaområde. Själva äldreboendet har en underbar trädgård och en stor terass, där man kan sitta och fika. Det fanns tre avdelningar där. En demens avdelning och två avdelningar där de var klarare i knoppen.


Jag har bara sju minuters promenad från min bostad till äldreboendet. Det känns jätteskönt att det är i närheten, för då tar det inte alltför mycket tid för mig. Jag måste ju också tänka på mig själv, så att jag inte blir alldeles slut.


Ha en skön fredags kväll. Kram

 
 
Charlotte

Charlotte

25 april 2008 17:10

Det är fredag och som vanligt tävling på charlotte.nu - den här gången kan du vinna min sambo + andra fina grejor. Trevlig helg!

http://www.charlotte.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards