Direktlänk till inlägg 28 april 2008

Vinst!

Av eva - 28 april 2008 18:04

I förra veckan fick jag en kommentar av Charlotte där hon inbjöd mig till ett lotteri  på hennes blogg. Bland annat kan du vinna min man stod det. Vad i allsin dar har Charlotte nu hittat på, tänkte jag. Har hon tröttnat på sin man?  Men jag var ju jättenyfiken så jag klickade på namnet och hamnade hos Charlotte Silfverberg. Inte den Charlotte jag trodde det var, min bloggvän även kallad Lotta, men Charlotte med lotteriet kom jag till.


Jag gillar att delta i lotterier, men vinner aldrig. Fast jag får nog börja skriva att jag vinner sällan. Jag vann ju en tändsticksask av Anita och jag vann faktiskt ett pris på Charlotte Silfverbergs blogg också. Jag skulle välja ett av tre priser och tala om varför jag ville ha det priset. Nu kommer jag inte ihåg vad priserna vad, förutom det jag ville ha. Och det var en bok av Somaly Mam, en av de nominerade kandidaterna till Jordens Barns Pris. Jag skrev att jag ville vinna boken eftersom jag jobbade på en skola som är väldigt engagerad i Jordens Barns Pris. Och idag fick jag reda på att jag vunnit boken. YIPPEEE!!! Boken handlar om hennes arbete för att rädda unga flickor som säljs som slavar till och på bordeller i Kambodja.


Det passar jättebra med en ny bok, för igår läste jag ut Butiken på Blossom Street. Jag säger bara en sak: den var kanonbra!!! Tack Sissi för tipset.


Ha en bra kväll allihopa. Nu ska jag maila min adress till Charlotte Silfverberg, så att hon kan skicka mitt pris till mig.


Kram



 
 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

28 april 2008 18:56

Gratulerer til deg med vinnerlykke! Skynd deg og lever inn Lotto kuponger, tipping, spill på hester, hva som helst...du ser jo at du sitter i flaks for tiden.
Jeg tror faktisk at min belgiske brevvenninne Vera har lest,og anbefalt, den boken du vant.
Ellers tror jeg at de fleste gifte fra tid til annen gjerne kunne GITT BORT ektefellen sin....

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Anita

Anita

28 april 2008 21:59

Hejsan vännen!
Ett stort grattis till vinsten. Den är du värd. Visst är det roligt med sådana överraskningar?
Ha det gott.
Kram från Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Xena

29 april 2008 08:45

Men åhhh så roligt.. Jätte grattis.
Själv vann jag en webkamera för några månader sen.. Jag som inte brukar vinna ngt alls.. Blev jätte paff...

Ha en fin dag och hoppas solen lyser lika fint på dig
Kram
Xena

 
Charlotte

Charlotte

29 april 2008 15:21

Grattis till vinsten!

Måste säga att jag själv blev lite förvirrad när du skrev att du vunnit hos en Charlotte. Haha... och där var efternamnet också som vi eventuellt tänker byta till någon gång när vi orkar genomför det.

http://charlottas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards