Alla inlägg den 18 maj 2008

Av eva - 18 maj 2008 17:47

Att klippa klorna är det absolut värsta mitt lejon vet. Så fort han får syn på klosaxen så är han borta. Favoritgömstället är under soffan, längst in där jag ej kan nå honom.

Idag passade jag på att fånga in honom när han låg och sov som djupast. Men det är inte lätt att klippa klorna på en katt som försöker kränga sig ur famnen på mig. Men nu är klorna klippta i alla fall.


Ha en bra kväll. Kram

Av eva - 18 maj 2008 12:03

Idag har jag tvättid mellan klockan 10-14 och torkrummet får jag använda ändå till klockan 18. I tvättstugan har vi två tvättmaskiner och en torktumlare, så du hinner tvätta riktigt mycket tvätt under en tvättid. På vardagarna har vi fem timmar till vårt förfogande och du får lov att boka två tider efter varandra, så du kan alltså tvätta i 10 timmar om du har behov av det. Vi har två torkrum, så det är ju ingen brådska att tömma det efter tvättidens slut, för den som tvättar efter mig får ju använda det andra torkrummet. Vi har även en torkställning i vår underbara trädgård, men vädret inbjuder inte till tork idag. Snarare ytterligare en tvättning, denna gång i regnvatten.


Resten av dagen ska jag fixa lite mat. Köpte 1600 gram köttfärs igår, så det ska bli köttbullar, pannbiff och köttfärssås av det. I eftermiddag ska jag också iväg på möte med min självhjälpsgrupp för matmissbrukare. Det är alltid lika roligt att träffas.


Ha en underbar söndag. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards