Alla inlägg den 28 maj 2008

Av eva - 28 maj 2008 14:22

Ja, efter jobbet for jag hem och vilade en stund, somnade som vanligt. Sedan gjorde jag i ordning kycklingsallad för att ta med mig till vårfesten som föräldrarna i klassen hade anordnat. Naturligtvis var den i samhället där jag jobbar, så det blev till att kliva på bussen igen. Det finns tillfällen då jag önskar att jag hade bil, men när jag tänker på högt bensinpriset är så vet jag inte om jag skulle använt bilen så mycket.


Klockan 17.30 samlades alla barn, föräldrar och syskon för en stunds samvaro i kvällssolen. Alla hade med sig något att äta. Sedan var det dags för tipspromenad i skogen och det var dessa frågor som jag gjorde härom veckan. Kvällen avslutades med säcklöpning mellan vuxna och barn. Denna tävling vann barnen, så klart.


Det var en trevlig kväll tillsammans med klassen. Jag brukar alltid försöka vara med vid sådana här tillfällen. Det är alltid kul att lära känna föräldrarna lite bättre och se en annan sida av dem.


Kram på er alla

Ovido - Quiz & Flashcards