Alla inlägg den 26 maj 2008

Av eva - 26 maj 2008 21:14

Min ena brorsa och hans familj är hundägare till en pumi. Det är en ungersk vallhund. Den är jättesöt. Lurvig som en pudel och ibland vet man knappt vad som är fram och bak på honom. Sist jag var hos brorsan satt jag med denna svarta hund i mitt knä i deras svarta soffa och jag hade svarta kläder. Inte tänkte jag på det när jag bad brorsan fota oss. Jag ska säga er att det

blev ett svart foto, som raderades illa kvickt. Men här kommer en bild på Biko, tagit en vinterdag i snön så att han syns ordentligt.


Av eva - 26 maj 2008 18:19

Ja, idag var det dags för läkarbesöket på reumatalogen. För två veckor sedan var jag där och tog diverse prover.


Fick träffa en jättetrevlig och mysig läkare, som tog mina diffusa symptom på allvar. Det var nämligen så här att blodproverna inte visat något anmärkningsvärt, men sänkan var fortfarande hög. Den låg på 49, normalt är mellan 6-8.


Mina diffusa symptom är, förutom tröttheten, att utsidan av höger lår är bortdomnat visserligen är det ytligt men det känns konstigt. Ibland pirrar och sticker det i låret.  Läkaren tyckte att ryggen borde kollas upp, för det kan ju hända att en nerv ligger i kläm.


Efter dagens "dom" är jag tillbaka på ruta ett, dvs tillbaka till min husläkare. Ska ringa henne så snart som möjligt och boka en tid. Nu vill jag ha en remiss till ryggundersökning och neurologen. Jag har inte ont i ryggen, men eftersom låret är bortdomnat kan det vara en nerv i kläm.


Ha en bra kväll. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards