Alla inlägg den 31 maj 2008

Av eva - 31 maj 2008 19:30

Häromdagen var det en ny person som lämnade ett avtryck på min blogg, Helena och du är varmt välkommen till mig. Detta gäller alla nya och gamla bloggvänner också, såklart.


Helena lämnade en kommentar till mitt inlägg om John Blund; att honom tyckte hon om, till skillnad från mig som var rädd för honom. Hon nämnde i kommentaren att hon däremot hatade Karlsson på taket. Och idag när jag passerade Junibacken, så fotade jag just Karlsson på taket. Kan inte låta bli att lägga in den bilden här bara för att retas lite :-)  Så Helena och alla andra här kommer Karlsson på taket:


Av eva - 31 maj 2008 19:13

Anledningen till att jag åkte till Stockholm idag var ju inte att titta på Stockholm Marathon, utan för att titta på Ostindiefararen Götheborg som för tillfället ligger på Djurgården.


Det är en exakt kopia av det skepp som sjönk utanför Göteborg i mitten av 1700-talet. Med detta skepp har man seglat till Kina. Hon avreste från Göteborg på hösten 2005 och anlöpte Göteborgs hamn nästan två år senare, juni 2007.


Jag gick aldrig ombord. 175 kronor kostade det var att gå ombord på henne. Hutlöst dyrt tyckte jag!!!






Av eva - 31 maj 2008 19:02

I denna värme gick Stockholm Marathon av stapeln. Jag passerade Strandvägen samtidigt som de kom till vattenkontrollen.


Den första som passerade var en ryss. Det var i alla fall vad någon i publiken sa.


Efter honom kom ett gäng löpare från Afrika. De om några var väl vana vid värmen.


Och sedan kom resten......




Av eva - 31 maj 2008 02:12


Vårdstrejken är ju nu över, men John Blund strejkar!

Bild:Filmpark Babelsberg sandman ufo apel.jpg

Jag minns att när jag växte upp, så var jag livräd för John Blund. Jag ville absolut inte ha hans sömnpulver i mina ögon. Men ikväll skulle jag vara glad om jag fick lite sömnpulver i ögonen.




Blogg lilldocka : RESANS KAMP MOT TILLFRISKNANDE FRÅN ÄTSTÖRNING OCH DROG MISSBRUK !, JOHN BLUND KALLAR !

Visste ni att John Blund skrevs av H C Andersen? 1842 skrev han berättelsen om Ole Luköie.


Nä, nu ska jag krypa ner i sängen och se om John Blund/Ole Luköie dyker upp. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards