Alla inlägg den 22 maj 2008

Av eva - 22 maj 2008 17:37

Mjau på er alla läsare!


Nu är det så att min matte är väldigt trött och har varit det den senaste veckan, så det där med att skriva på bloggen kommer sist på hennes lista. Därför sa jag att ikväll skulle hon få slippa att skriva och att jag skulle författa några rader istället.


Jag håller allt koll på vad hon skriver, för jag vet att hon nämner mig ibland.

Såg till exempel att hon klagade över att jag vill ha frukost så tidigt. Men att jag slutat med detta, det har hon inte nämnt!! Fy skäms, matte! Jag upptäckte nämligen att min matte är mycket trevligare om jag går upp samtidigt som henne.


Ni vet ju att det finns ringduvor i trädet utanför mattes fönster. Det tycker jag är jättekul, fåglar är nämligen mitt stora intresse. Duvorna försvarar sitt träd med vingarna och ibland är det riktiga slagsmål här. Jag hejar på duvorna för de vinner alltid. De andra fåglarna får sig ett par smällar av duvornas vingar och sedan är de borta.


Här kommer en bild då jag sitter på mattes tv, därifrån har jag perfekt utsikt över alla fåglar i trädgården. Ha en bra kväll. Mjau, mjau.


Ovido - Quiz & Flashcards