Alla inlägg den 25 maj 2008

Av eva - 25 maj 2008 14:24

Har nu legat ute i min/vår underbara trädgård och läst. Just nu läser jag en bok som skolans kanslist rekommenderade, den heter "Skumtimmen" och är Johan Theorins debutroman.

Den handlar om en kvinna vars sex-åriga son försvinner en dag. Denna händelse sker i mitten av 40-talet på Öland. Byns kuf får skulden för försvinnandet, men det finns inga bevis mot honom. Enligt sägnen kan människor försvinna när dimman ligger riktigt tät över Alvaret, vilket den gjorde dagen då sex-åriga Jens försvann.

Pojkens morfar, som nu är pensionär, håller nu på och försöker ta reda på vad som hände hans barnbarn. En dag får han en sandal i ett kuvert utan avsändare. Det visar sig att sandalen tillhörde hans barnbarn, men vem har skickat den. Ja, längre har jag inte kommit.

Vi är många på skolan som gillar att läsa, så bokprat är ett givet ämne på lunchrasterna. Många böcker jag läst, har jag blivit rekommenderade att läsa av någon kollega. Vi har även samhällets bibliotek i skolans lokaler, så det är lätt att gå in där och låna.


Inläggets rubrik syftar på hur jag ser ut efter en dag utomhus. Visste ni att man blir brun/bränd/röd även i skuggan :-)  Ha en fortsatt skön söndag. Och grattis på Mors dag alla ni som är mödrar. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards