Direktlänk till inlägg 17 april 2008

Vem är du?

Av eva - 17 april 2008 17:37

Ja, vem är du egentligen? Vågar du alltid att vara dig själv? Visst måste vi anpassa oss ibland till sällskapet vi befinner oss i, men det tillhör vett och etikett tycker jag. Men vi ska inte göra avkall på vårt innersta.


Jag har några kloka ord uppsatta på min anslagstavla. Vem som har sagt dessa ord vet jag tyvärr inte, för det står inget namn efter citatet.


Jag är inte den jag tror att jag är.

Jag är inte heller den du tror att jag är.

Jag är den jag tror att du tror att jag är.


Tänk om vi alltid skulle våga vara oss själva. Jag tror att livet skulle bli enklare då, för då slapp vi fundera på hur vi skulle agera. Tänk om alla människor accepterade oss för den vi är, då skulle vi slippa spela teater för att passa in.


Jag önskar er alla en trevlig kväll. Kram

 
 
Xena

Xena

17 april 2008 19:16

Ja jösses så enkelt allt vore då.
Iof kanske det skulle bli lite fler konflikter också men man skulle nog iaf må bättre. Jag har börjat mer o mer leva för den jag är. Det är INTE lätt. Vi är alla så inrutade i våra mönster som vi tror att vi måste följa.
Kram
Xena

http://stollan.blogspot.com

 
christel

christel

18 april 2008 08:32

Men jag då ? Jag ska ju snart åka ner o hämta min teater peruk då kan jag faktiskt kosta på mig o bli en liten teaterapa mellan varven haha
Sköt om dig kramar från (snart) teaterapan

http://www.kristallens.blogg.se

 
Charlotte

Charlotte

18 april 2008 09:41

God morgon, idag lyser solen över vår stad/kommun! Seg som attan men det går nog över under dagen. Ja, tänk om det vore så lätt att leva skulle vi slippa alla hemskheter då tro?

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

18 april 2008 14:54

Det sies at livet er hva man selv gjør det til, men det er jo ikke sant!!!
Livet går sin egen gang, og vi skifter til å bli den vi forventes å være i de forskjellige settinger...
Man er ofte mor, kone, kjæreste, enslig..på hjemmebane...sjef, medarbeider...på jobb...
Er det rart man er sliten når man hele tiden endres i forhold til hva ANDRE forventer..

Det er ofte slik vi er, vi forestiller oss,,,i alle fall kvinner. Vet ikke om menn har lettere for å være seg selv - på godt og vondt.
Ha en toppen helg!!

http://sissi-mor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards