Direktlänk till inlägg 31 maj 2008

Strejk

Av eva - 31 maj 2008 02:12


Vårdstrejken är ju nu över, men John Blund strejkar!

Bild:Filmpark Babelsberg sandman ufo apel.jpg

Jag minns att när jag växte upp, så var jag livräd för John Blund. Jag ville absolut inte ha hans sömnpulver i mina ögon. Men ikväll skulle jag vara glad om jag fick lite sömnpulver i ögonen.




Blogg lilldocka : RESANS KAMP MOT TILLFRISKNANDE FRÅN ÄTSTÖRNING OCH DROG MISSBRUK !, JOHN BLUND KALLAR !

Visste ni att John Blund skrevs av H C Andersen? 1842 skrev han berättelsen om Ole Luköie.


Nä, nu ska jag krypa ner i sängen och se om John Blund/Ole Luköie dyker upp. Kram

 
 
sanna

sanna

31 maj 2008 02:31

söt bild

http://sannassanna.blogg.se

 
Yvonne

Yvonne

31 maj 2008 06:19

Jag älskade denna lille gubbe med sitt lilla bockskägg.
Att de vuxna runt mig talade om någon som hette Lennart Swan ville jag inte låtsas om.
Speciellt när JB åkte i sin helikopter, det gillade jag mest!
Kram!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
malin

malin

31 maj 2008 12:15

Nejmen, John Blund, honom var det längesedan jag såg!
Jag hade ingen aning om att det var HC Andersen.
Kul med en liten "littertaur historie "lektion :)

http://pillris.blogg.se

 
Leva

Leva

31 maj 2008 12:46

Först vid 8-tiden i morse hade han mage att dyka upp hemma hos mig. Nu känns det som om man missat några timmar på dagen. Vill ha dom hellre än natttimmarna som är lååånga och tråkiga.
Hoppas du ändå fått sova bra. Kram

http://mininreresa.wordpress.com

 
Helena

Helena

31 maj 2008 15:17

John Blund gillade jag, men absolut inte Karlsson på taket. Usch, vad jag tyckte han var elak och hemsk.
/Helena

http://www.marihelena.net

 
Ingen bild

Gunsan

1 juni 2008 12:23

Hoppas att Jonn Blund inte stejkar lika länge som sköterskorna,han kommer säkert snart med lite sömnpulver till Dig.
Kram Gunsan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards