Direktlänk till inlägg 6 mars 2008

Avancerad teknik

Av eva - 6 mars 2008 16:48

I morse när jag stod och väntade på bussen för att åka till jobbet, såg jag en nummerlös buss komma. Jag brydde mig inte om den, tog för givet att det var en buss som ej var i trafik. Men bussen stannade och chauffören öppnade dörren och frågade: ska du inte med idag?


Det visade sig vara min buss, men den var inlånad från ett annat bolag så det gick inte att få fram busslinjens nummer. Jag trodde att man bara tryckte fram de siffror man skulle ha och så stod det det längst fram på bussen. Men så lätt var det inte. Nä, allt ska gå via dator!  Denna inlånade buss kör annars i en annan kommun och där finns ingen linje med samma nummer som min buss, därför kunde chauffören inte få fram något nummer i displayen framtill på bussen. Varför ska allt vara så krångligt??!!


Det är tur att det är ett litet gäng chaufförer som kör min linje och att dessa känner igen sina passagerare. Jag har till och med fått åka gratis, när jag glömt busskortet hemma. Snacka om service.


Jag ska väl förtydliga att det är en länsbuss jag åker med. Jag jobbar ute på en skola på landsbygden.


Ha en bra kväll allihopa. Kram


 
 
christel

christel

6 mars 2008 23:36

Teknikens under, e inte alltid så lätt som man tror. Ha nu en go dag imorgon o va rädd om dig kram från christel

http://www.kristallens.blogg.se

 
Anke

Anke

7 mars 2008 08:20

Godmorgon! Ännu en solig morgon randas. Helt otroligt vilket väder vi haft i flera dagar. Lite kallt och strålande sol. Underbart! Busschaufförerna här dar jag bor är oftas väldigt trevliga också men för många år sen när jag bodde i Kalmar hade vi en linje med en chaufför som var så hemsk. Hållplatsen var bara några meter från vårt hus så tyvärr var man ju lite väl seg på morgonen. Kom ibland springande med andan i halsen. Stig upp lite tidigare sa han en gång....en annan gång tittade ha ut genom dörren när vi kom springande, stängde den och åkte iväg. Lång näsa är väl en underdrift.
Men det är glömt och förlåtet för länge sedan. Idag är det fredag och en ledig helg är snart här. Hoppas solen stannar över helgen också.
Ha en bra dag!
Kram Anke

http://maginaa.blogg.se

 
Ingen bild

Gunsan

7 mars 2008 15:40

Måste kännas underbart att busschauffören känner igen sina passagerare,låter som om du bor på landet.Kram Gunsan.

 
Ingen bild

eva

8 mars 2008 11:52

Hej Gunsan!
Nä, jag bor inte på landet, däremot jobbar jag ute på landsbygden. Det är ju inte så många som pendlar från stan till landet, så därför känner chaufförerna igen oss pendlare. Ha en bra lördag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards