Direktlänk till inlägg 9 mars 2008

Morgonstund har guld i mund

Av eva - 9 mars 2008 06:30

Vaknade som vanligt klockan 06.00 och är faktiskt riktigt pigg. Och vet ni vad: städningen blev faktiskt av igår!! Är jättenöjd med mig själv.


Jag är morgonpigg av mig. Ska jag få någonting gjort så ska det vara på morgonen/förmiddagen. På kvällarna orkar jag inte företa mig något alls.


Jag har funderat på en sak. Jag är kvällstrött och alltså ingen nattuggla, men jag är morgonpigg och vad motsvarar det för djur. Alltså vad är motsatsen till nattuggla?! Pigg som en mört kan det ju inte vara, eftersom det uttrycket inte har något tidsbegrepp. Du kan ju vara pigg som en mört oavsett tidpunkt på dygnet. Vilka konstiga och onödiga saker som fastnar i hjärnan ibland och som man går och grubblar på.


Nä, nu ska jag gå och äta frukost. Är alltid jättehungrig på morgonen. Ha en bra söndag. Kram

 
 
Charlotte

Charlotte

9 mars 2008 13:18

Ja kanske pigg som en tupp då, tupp-pigg!! Hm...ha ha... nu vet jag vårt marsvin för han väsnas väldigt tidigt på morgonen och vill ha gurka - men morgongris låter ju inget trevligt...eller morgonsvin. Jag borde gräva ner mig, det där var inte ens kul. Fy på mig, idag har jag hemsk humor för jag är för trött.

http://charlottas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards