Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

Lunch i .....

Av eva - 13 mars 2008 12:22

..... hemmets lugna vrå fick jag avnjuta idag.

Det var nämligen så här att klassen var på teater på förmiddagen. Såg en pjäs som stundvis var otäck. Hade två rädda pojkar, en på vardera sidan om mig. Det fanns också flera scener med dubbla budskap. Barn i 7-8 års åldern kan inte förstå sådant.


Bussen tillbaka till skolan gick klockan 11.30 och då skulle vi vara framme klockan 12 och gå och äta direkt. Sedan slutar jag ju 12.30, så jag slapp att åka med tillbaka till skolan. Det var jag jättetacksam för.


Skönt att i tysthet få äta.

Annars sitter jag ju i skolans matsal och äter. Pojken som jag är assistent till  behöver matstöd. Dels för att han ska äta en "riktig" måltid och inte bara tex köttbullar. Men han behöver också tränas i bordsskick. En ständig mening från mig vid matbordet är: dela maten i lagom stora bitar som du kan stoppa i munnen. Samt att påminna honom att använda kniv och gaffel och absolut inte fingrarna. Vid samma bord sitter en kille som är expert på att prata. Jag får skavsår i öronen ibland :-)


Nu ska jag gå och vila lite. Ha en bra eftermiddag. Kram

 
 
Anke

Anke

14 mars 2008 09:17

God morgon
I situationer som den du beskriver ovan får man en god portion träning i tålamod. Tålamod är ju alltid bra att ha men det kan bli ganska jobbigt ibland under själva övandet.
Önskar dig en riktigt skön helg. Jag ska hälsa till alla jag möte i Göteborg från dig :) Ska jag säga att du kommer till sommaren.
Kram Anke

http://maginaa.blogg.se

 
Ingen bild

Kattmamma

14 mars 2008 10:01

Hej hej!
Tack för omtanken. Tog inte illa upp!
// A-E

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

14 mars 2008 16:18

Høres ut som om du har hatt en flott dag i dag, på sett og vis:) Jeg er helt tom i dag, selv om det var rolig nok på jobb. Kjenner jeg har ikke ork til noen ting,så da velger jeg å ikke gjøre noen ting:)

http://sissi-mor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av eva - 31 augusti 2009 16:46

Jag har den sista tiden insett att jag tappat lusten att blogga. Tycker att bloggen tar tid, tid som jag inte har.   Därför tackar jag för mig och stänger denna blogg.   Jag har fått flera bloggvänner och det har varit jättekul att lära känna er. Är...

Av eva - 22 augusti 2009 11:54

Ja, i tisdags började skolan med allt det kaos det innebär.   Till denna termin har flera klasser bytt klassrum och alla elever kommer ju inte ihåg var de ska gå. Allt material som vi beställde i JUNI dök upp nu i veckan och detta innebär att vi int...

Av eva - 17 augusti 2009 11:52

  Bättre en uppriktig fiende än en falsk vän.

Av eva - 10 augusti 2009 18:32

  Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcksfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla. Platon ...

Av eva - 3 augusti 2009 11:36

  Erfarenheten är en bra lärare, men han skickar svinaktigt dyra räkningar. Minna Antrim ...

Ovido - Quiz & Flashcards