Alla inlägg under maj 2008

Av eva - 8 maj 2008 18:05

Har sett så många fina bilder från olika trädgårdar på bloggarna idag. I morgon ska jag ta med mig kameran och gå ut och fota i min trädgård och lägga ut lite bilder här.


Jag önskar er alla en trevlig kväll och så hörs vi i morgon. Kram

Av eva - 8 maj 2008 16:27

Ja, även idag tillbringade jag i träslöjden. Så här blev hans giraff. Min pojke blev jättenöjd med den.


Av eva - 8 maj 2008 05:44

Till mitt lejons stora förtjusning har ett par duvor bestämt sig för att bygga bo i trädet utanför mitt vardagsrumsfönster. Det är ringduvor, så de är riktigt stora och fina. Mitt lejon sitter i fönstret och följer nyfiket allt de gör.


Jag såg dem för första gången för ett par dagar sedan. Jag såg liksom i ögonvrån hur en fågel landade på en gren och hela grenen började gunga. Det brukar inte vara andra fåglar i trädet än gråsparvar,  koltrastar och andra småfåglar. Min första tanke var att en rovfågel hade landat i trädet, men det var det inte. Det var en ringduva.


Och nu har de bestämt sig för att bygga bo där. Duvor är inga duktiga bobyggare, utan de bara slänger dit några pinnar och kvistar lite hur som helst.


I dungen mittemot mitt hus har det funnits ringduvor ett par år, men de har aldrig byggt bo i vår trädgård. Första gången jag hörde ringduvorna trodde jag det var ugglor jag hörde, eftersom de nästan låter som ugglor.


Jag önskar er alla en riktigt skön dag. Kram


Carpe diem!

Av eva - 7 maj 2008 13:59

Måndag till och med torsdag denna vecka har eleverna i årskurs 1-3 fått valt själva vad de vill syssla med under förmiddagarna. De fick välja fem alternativ på en lista med 15 olika saker och sedan fick de två stycken aktiviteter. En aktivitet var måndag och tisdag och sedan fick de något annat onsdag och torsdag.


De kunde bland annat välja mellan matte, cykelutflykt, dans, brodera, träslöjd, bollsport, kinesiska, skrivarverkstad, min hembygd, matte, textiltryck, bild, naturen + något mer.


Det har fungerat jättebra och alla barnen är jättenöjda och glada. 


Min pojke hade matte på måndag och tisdag. Då fick de välja mellan diverse olika mattespel både på datorn och vanliga, sudoku, prick till prickuppgifter mm. Jag försökte få honom att upptäcka förtjusningen med sudoku, men det gjorde han inte :-(


Idag har vi tillbringat förmiddagen i träslöjden. Det var lääänge sedan jag befann mig i en träslöjdssal. De yngsta barnen fick göra djur utifrån klossar. Min pojke började göra en giraff, men den är inte riktigt färdig än. Morgondagen ska vi också tillbringa i träslöjden.


Ha en bra eftermiddag. Kram



Av eva - 6 maj 2008 17:52

Har varit på jobbet hela dagen. Förmiddagen som vanligt i klassen och möte med arbetslaget och sedan all personal på skolan på eftermiddagen. Lååång dag, men jag tycker att det är värt det. Dessa möten gör att jag faktiskt känner mig lite delaktig i det som sker/planeras på skolan. Det är ju bara en tisdag i månaden, så det går bra.


Ska nu slänga i mig lite korvstroganoff innan det är dags att gå på nästa möte. Det är styrelsemöte i min brf.


Några besök på andra bloggar blir det tyvärr inte ikväll.


Jag önskar er alla en riktigt god kväll. Kram

Av eva - 5 maj 2008 18:27

Du kvinna, känner du dig diskriminerad när du ser denna skylt?

Det finns kvinnor som gör det och de kräver att det sätts upp skyltar med Fru Går Man på.

För mig har det alltid varit en ordlek av Här Går Man = Herr Går Man. Jag har då aldrig tänkt på vilket kön personen har, som finns på skylten.

Pengar för ett jämnställt samhälle mellan könen kan användas bättre, än till att producera nya skyltar till våra övergångsställen.


Ha en bra kväll. Kram

Av eva - 5 maj 2008 06:41

Gissa var solen finns

just idag???

Den finns hos mig.

Bara så att ni vet!


Ha en bra dag.

Kram på er alla.

Carpe diem.

Av eva - 4 maj 2008 10:00

Hittade följande utmaning inne på Dockmammans blogg. Antar du den?

Tre namn du går under:

1. Larsson

2. Fröken

3. Göteborgaren

Tre saker som skrämmer dig:

1. Rasism

2. Att människor inte orkar/ids bry sig om vad som händer andra

3. Klimathoten

Tre saker du har på dig:

1. Kläder

2. Kontaktlinser

3. Silverkedja

Tre av dina favoritlåtar just nu:

1. Bridge over troubled water

2. Operator

3. I don´t know why

Tre sanningar om dig:

1. Omtänksam

2. Humoristisk

3. Glad

Tre av dina intressen:

1. Böcker

2. Umgås med mina vänner

3. Simning

Tre saker du verkligen vill ha:

1. En förklaring till varför min sänka är så hög

2. En fin sommar med mycket solsken och värme

3. Ha mitt jobb kvar som elevassistent nästa läsår


Lämna gärna en kommentar om du antar utmaningen. Kram


Ovido - Quiz & Flashcards